Ceea ce veți vedea în imaginile din videoclipul de mai jos înseamă preocupare a autorităților locale pentru estetica urbană și nu numai. În țările civilizate pavarea se face cu ajutorul unor mașini care pe lângă viteza avansată față de cea a omului are și o precizie de invidiat montând la milimetru pavelele pentru un aspect cât mai frumos și o utilitate cât mai mare.
Primul indiciu care ne arată că aceste mașinării execută lucrări de calitate este acela că montat cu ajutorul lor pavajul nu prezintă denivelări sau așa cum sunt numite de către specialiști în mod tradițional ”valuri de suprafață”. De foarte multe ori la noi în țară am văzut lucrări finalizate care prezentau asemenea nereguli dar se pare că autoritățile nu se sesizează în acest sens.
Pentru ca pavelele să poată fi montate corect trebuie avut în vedere și stratul de dedesubt care mai este denumit statul de suport și care în funcție de traficul care se va desfășura în viitor pe suprafața pavată trebuie să aibe diferite grosimi de la aproximativ 10 centimetri pentru o alee pietonală spre exemplu la aproximativ 70 de centimetri atunci când vorbim de un trafic greu cum ar fi trecerea camioanelor încărcat a macaralelor sau a altor vehicule grele.
Nu în ultimul rând poate cea mai mare hibă existentă la noi se referă la calitatea materialelor folosite. Spre exemplu anumite firme care câștigă contracte la noi în țară folosesc pământ în compoziția stratului pentru suport deși nu se recomandă în nici un caz folosirea acestuia. Materialul din care sunt construite pavelele este la fel de important pentru că se evită deformarea acestora și apariția spre exemplu a fisurilor la marginile exterioare urmate de spargere și stricarea unui întreg pavaj în aceste condiții.
No comments:
Post a Comment