În imaginile de mai jos veți descoperi de ce a fi marinar nu e un lucru atât de ușor și pentru a reuși să fii unul de succes trebuie să demonstrezi că faci față și în situații limită nu numai în cele obișnuite. Veți vedea așadar cum acest căpitan al unui vas plin cu containere face o ”parcare” ca la carte a acestuia reușind să oprească mastodontul de mii de tone la doar câțiva metri de țărm evitând astfel o tragedie.
Vaporul reprezintă un mijloc de transport pe apă care mai poartă denumirea și de navă sau vas și care plutește pe suprafața acesteia după un principiul lui Arhimede. Deosebirea dintre un vapor și o plută este că acesta deține un sistem propriu cu care se deplasează iar deosebirea acestuia față de o simplă barcă este dată de dimensiunile mult mai mari ale vaporului.
Aceste vapoare se pot clasifica după scopul pe care îl deservesc putând fi nave de pasageri dintre acestea cele mai poulare fiind vasele de croazieră, nae care transportă diferite mărfuri sau autovehicule, nave petroliere, nave de pescuit, nave pentru cercetare, nave militare etc. În ceea ce privește încadrarea unui vapor sau navă în această categoria se presupune ca acestă construcție să aibe masa volumului de apă dislocuit de carena acesteia de peste 100 de tone.
Vapoarele au trei mari părți componente și anume corpul, mașinile și echipamentul. Caracteristicile de care trebuie să se țină cont atunci când o navă este construită sunt deplasamentul, dimensiunile principale, viteza navei, tonajul acesteia și capacitatea de încărcare.
No comments:
Post a Comment