An de an auzim parcă aceeași poveste, drumurile arată într-o stare deplorabilă în România. Deșit tot mai mulți șoferi reclamă autorităților starea precară a acestora, lucrurile par să se desfășoare în două viteze, încet și foarte încet. Uite așa în ritmul asta trece și vremea bună de asfaltat și recondiționat drumuri și ne trezim cu autoritățile dând din umeri ca de fiecare dată că așa le stă bine la noi. Vă invit în cele ce urmează să priviți ce se întâmplă în țările civilizate când e vorba de crearea unui drum nou și ce tehnologii noi se folosesc pentru ca acestea să aibă o durată de viață cât mai îndelungată.
Exact ceea ce contează cel mai mult, straturile de dedesubt ale drumurilor sunt la noi cele care fac să ne aflăm în această situație. Românul se pare că merge pe principiul ce este în pământ nu se vede așa că nu se dă înapoi să mai scurteze cu 1,2,3 centimetri din grosimea proiectului punând astfel în pericol toată lucrarea și scurtându-i durata de viață semnificabil.
Vor mai trece așadar mulți ani de zile până vom înțelege o dată că nu neapărat cantitatea contează ci mai ales calitatea. Deși la noi nu este cazul de cantitate și cel mai bun exemplu este lipsa autostrăzilor care încă se lasă așteptate. Deși autoritățile promit de la an la an că vor inaugura și mai mulți kilometri ce autostradă ca în trecut, observăm că niciodată promisiunile nu sunt ținute și sunt invocate motive din ce în ce mai hilare.
Poate ar trebui să distribuim câteodată asemenea videoclipuri în număr cât mai mare împreună cu un mesaj ferm îndreptat spre autorități și care să le atragă atenția că dacă în alte părți se poate face ”performanță” în acest domeniu al infrastructurii, oare la noi nu e timpul să se ”reformeze” totul și existe un punct zero de la care lucrurile să înceapă să meargă în direcția în care ne-o dorim cu toții?
Sursa: Youtube.com
No comments:
Post a Comment