Friday, May 20, 2016

BANCUL ZILEI !!! Distribuie-l Mai Departe Prietenilor Dacă Ți-a Plăcut !!!

- Nevasta mea este înnebunită după mașini. I-am cumpărat prima dată un Opel și l-a făcut praf într-un copac. Am iertat-o și i-am luat un solid Mercedes, dar l-a terminat într-un zid de beton.

- Și acum?

- Am găsit soluția: i-am cumpărat un Jaguar.

- Și merge bine?

- Perfect ! Am scăpat de griji și cheltuieli.

- Cum așa?

- A mâncat-o din prima zi ! Apoi l-am vândut și mi-am luat banii înapoi.

Dacă ar fi să căutăm o definiție de sine stătătoare a umorului ar fi foarte dificil de găsit acest lucru pentru că după cum veți vedea istoricul lui îl face să nu existe o explicație fixă ci mai degrabă un conglomerat de explicații care au un singur punct comun și anume râsul.

Una dintre definițiile pragmatice ale umorului ar putea fi aceea că orice element ce produce râsul poate fi catalogat umor. Râsul acesta poate fi și o reacție la propria persoană, un râs cauzat de alte persoane. Râsul la adresa propriei persoane mai este cunoscut și sub numele de haz de necaz. Din punct de vedere al caracterului acesta se poate clasifica în râs binevoitor sau râs distructiv.

Umorul totodată mai poate avea de multe ori un caracter literar, subtil ceea ce va face ca nu de fiecare dată persoanele care iau parte la situația respectivă să îl observe. Lucrul acesta se poate întâmpla fie datorită faptului că persoanele respective sunt total lipsite de umor fie că nu dețin anumite cunoștiințe care să le facă să realizeze hilaritatea situației.

Definiția unui mare scriitor german, Otto Julius Bierbaum arată că umorul subliniază atât tărie cât și slăbiciun făcând de foarte multe ori legătura între acestea. Umorul, mai spune el, ia naștere cu preponderență în situațiile de criză sau din cauza neputinței în rezolvarea anumitor probleme existențiale. În aceste situații râsul este provocat în principal de alegerile greșite alese drept soluții.

Una dintre primele glume generate de o situație reală este cea datată încă din jurul anului 480 î. Hr. atunci când regele persan Xerxes i-a amenințat pe greci că ”am atâți arcași încât săgețile lor văr întuneca soarele”. Replica contucătorului spartan Leonidas nu a întârziat să apară zicând ”cu atât mai bine, atunci vom lupta în umbră”.

No comments:

Post a Comment