Încă de la apariția ca și competiție a Formulei 1 în anul 1950, aceasta a rămas numărul unu în competițiile destinate mașinilor organizate de Federația Internațională de Automobilism. Atunci când mașina atinge peste 300 de kilometri pe oră fiecare componentă a acesteia trebuie să fie numărul unu pe segmentul ei în automobilism asta pentru că orice mică eroare la asemenea viteze poate duce la o tragedie.
În imaginile din videoclipul de mai jos veți putea vedea ce înseamnă cu adevărat mecanismul de frânare pentru o mașină de Formula 1 și cum este testat acesta pentru a fi descoperite eventualele imperfecțiuni în funcționarea lui. După cum veți vedea acesta este testat la viteză maximă pentru că doar așa i se pot testa limitele. În momentul în care mașina ajunge la limita maximă de viteză și frâna este apăsată acest disc se încălzește atât de tare încât culoare lui devine portocalie. Procesul care are loc în acel moment este convertirea energiei cinetice în energie termică. Aceasta este legea conservării energiei în plină acțiunea deoarece energia nu se creează sau se distruge ci doar își schimbă formele. Un asemenea proces de convertire a energiei apare și în cazul mașinilor obișnuite.
Formula 1 este după cum spuneam cea mai cunoscută întrecere de automobilism din lume. Aceasta este organizată anual în două competiții mondiale care se desfășoară în paralele în același timp. Aceste competiții sunt campionatul mondial destinat piloților de formula 1 și campionatul mondial destinat cosntructorilor de formula 1. În cel destinat piloților sunt 24 de participanți pe sezon pe când în ce destinat constructorilor de automobile sunt doar 12 echipe participante.
Formula 1 este printre cele mai populare sporturi ale planetei cu un impact imens la public. Acest lucru se poate vedea și prin faptul că fiecare etapă este transmisă prin televiziunile a peste 200 de țări.
No comments:
Post a Comment