Wednesday, August 19, 2015

Ai Orbul Culorilor ? Rezolvă AICI Testul Care Îți Spune Dacă Distingi Cu Adevărat Culorile !!!

Nu am știut niciodată că am orbul culorilor până nu am primit zilele trecute de la un prieten testul acesta. Am rămas surprins să constat că un test ce pare foarte simplu la prima vedere de distingere a unor culori să imi dea atâtea bătăi de cap și să mă facă să-mi pun semne de întrebare dacă eu chiar sufăr de daltonism, mai ales că nu am avut nici o problemă în acest sens până acum.

În imaginile de mai jos puteți efectua și dumneavoastră testul de daltonism care vă va indica dacă aveți probleme în distingerea culorilor. Puteți să lăsați rezultatele printr-un comentariu la finalul articolului pentru a vedea dacă vă numărați printre cei cu vederea perfectă sau vă aflați în situația mea.

Informațiile despre lumea care ne înconjoară sunt percepute de către noi prin cele cinci simțuri. Dintre acestea cel mai mare procentaj este obținut cu ajutorul ochilor prin văz. Peste 90% din informațiile ce ne înconjoară sunt obținute prin perceperea culorilor, formelor etc. De aceea culorile sunt foarte importante pentru om iar distingerea lor te poate ajuta atât în situațiile banale de zi cu zi dar și în situațiile limită care apar în viață și au o însemnătate deosebită.

Daltonismul reprezintă o anomalie care se transmite ereditar. Se pare că în urma sondajelor efectuate aproximativ 8% dintre persoane sunt daltoniste ereditar. Persoanele care suferă de acestă anomalie percep culorle cu totul și cu totul altfel decât o persoană normală. Persoanele care suferă de daltonism au o mulțime de dezavantaje în viață mai ales în ceea ce priveste exercitarea unor meserii care au nevoie de o percepție a culorilor perfectă cum ar fi industria de textile, industria alimentară, industria de medicamente, industria cosmetică. Un alt loc unde sunt destul de periculoși cei ce suferă de daltonism este la volanul mașinilor nedistingerea verdelui de roșu putând să ducă la evenimente neplăcute în trafic care se pot solda cu urmări deosebit de grave.

No comments:

Post a Comment